RACB omlooptest

dragonfly
Site Admin

RACB omlooptest

Berichtdoor dragonfly » 22 Mei 2015, 11:53

Als je funcup of BGDC of Belcar wil rijden moet je dus een licentie hebben. Samen met Fozzie Bear gekozen voor een "C Circuit Stage" examen te doen. Theorie moet je doen op basis van deze PDF: http://www.racb.com/fileadmin/user_uplo ... OPTEST.pdf

Daar staat wel niet alles in, best ook eens het stuk lezen over Code 60 & de SC in deze:
http://www.bgdc.be/documents/2012/pdf/r ... 2012nl.pdf

Er zitten een paar strikvragen in maar als je goed oplet is het examen simpel. We hadden dus beiden 20/20 :D

Dan op naar de praktische proef. Eerst 20 minuten alleen rijden op Zolder terwijl er mensen aan bepaalde bochten kijken. Het waren niet van de minste met Frédéric Vervisch, Nico Verdonck, David ?? & iemand van de RACB zelf. Je rijdt dan wel tussen trackday auto's dus toch opletten want er rijden cowboys mee.

Als laatste volgt dan nog een test met iemand naast je in de wagen, na 1 rondje was het al in orde en was ik geslaagd :P

En karting is dus zeker een goede basis om te beginnen want ik heb de laatste maanden nu al 4 piloten naast me gehad in de wagen en allemaal vragen ze direct wat ik al gereden heb waarop ik dan zeg niets maar dat ik wel karting gedaan heb 8-)

En nu nog veel leren want autosport is toch iets anders dan karting maar ik zie het wel zitten :mrgreen:

Bruno
Mini

Re: RACB omlooptest

Berichtdoor Bruno » 25 Mei 2015, 11:54

Goed gedaan Seb! We kunnen de prestaties hier wel opvolgen vermoed ik?

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Mei 2015, 17:28

Normaal wel, we hebben vooraf nog een testdag gepland op Zolder dus ik houd iedereen op de hoogte :)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 25 Mei 2015, 20:51

Okay, wie weet kom ik wel ns kijken. Laat op tijd wat weten. Al enig idee wanneer ongeveer? Deze of volgende maand of zo?

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Mei 2015, 20:53

Testdag ergens begin augustus maar exacte dag zal Dorian bepalen (denk ik) :D

Terug naar “Autosport”