2015 BMC

Alle wedstrijden waar je met je eigen kart kan aan deelnemen
Bruno
Mini

Re: 2015 BMC

Berichtdoor Bruno » 17 Mei 2015, 20:53

Knap gereden Tomas! Sommige curbs liggen er in de regen inderdaad gladjes bij. ;-)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 18 Mei 2015, 16:14

Iedereen maakt fouten hé, nog mooi teruggereden!

En regenraces zijn altijd leuk :D

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 18 Mei 2015, 17:05

Zeker! Dan komt het niet meer zo op die extra PK's aan.

Minder leuk is dan weer als je net een nieuw setje hebt gemonteerd en de baan ligt er half droog bij of droogt tijdens het rijden op. :-(

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 19 Mei 2015, 15:20

Inschrijvingen zijn nog onveranderd. En de weersvoorspellingen zien er niet zo goed uit, ze geven droog :(

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 19 Mei 2015, 16:50

Het weerbeeld is inderdaad verschoven, eerst zou het natjes zijn en nu spreken ze weer van droog. We zullen wel zien.

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 20 Mei 2015, 11:26

inschrijvingen zijn nu toch wat ''opgelopen'' waardoor we toch een 14-tal karts aan de start zullen zien... Ik heb ook al een donkerbruin vermoeden wie een gooi naar de overwinning zal doen in de klasse gentleman... Hij heeft speelkaarten op z'n helm

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 20 Mei 2015, 12:18

Ben jij nu jezelf aan het ophemelen? :)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 20 Mei 2015, 17:22

Rob Van Rompaey!

Die is zowieso al een klasse te sterk voor de oudjes dus denk dat hij in het gezamenlijk klassement ook sterk voor de dag gaat komen! :twisted:

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 20 Mei 2015, 20:27

ik heb toch geen speelkaarten op m'n helm? :p

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 20 Mei 2015, 21:06

Je kan ze er nog altijd op kleven tegen zondag hé! ;-)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 20 Mei 2015, 21:51

Ik dacht van wel, Rob was ik vergeten :)

Die was daar 2 jaar geleden ook snel dus laat je niet doen hé :D

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 21 Mei 2015, 08:18

Blijkbaar hebben ze wat problemen met hun mailserver waardoor ze niet alle inschrijvingen binnen krijgen. ik probeer mij al een tijdje in te schrijven maar lukt niet. Zou normaal ondertussen wel al in orde moeten zijn.

Iemand enig idee tot welk uur je daar binnen kan de vrijdag?
Zou direct na mijn werk vertrekken maar zal toch snel 21 uur zijn tegen dat wij daar aankomen.

Grts Tomas

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 21 Mei 2015, 09:01

Blijkbaar hebben ze wat problemen met hun mailserver waardoor ze niet alle inschrijvingen binnen krijgen. ik probeer mij al een tijdje in te schrijven maar lukt niet. Zou normaal ondertussen wel al in orde moeten zijn.

Iemand enig idee tot welk uur je daar binnen kan de vrijdag?
Zou direct na mijn werk vertrekken maar zal toch snel 21 uur zijn tegen dat wij daar aankomen.

Grts Tomas
Totaal geen idee Tomas. Ik vertrek hier pas zaterdagochtend. Zal het ns navragen.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 21 Mei 2015, 09:33

De mensen die ik ken en die morgen vertrekken zeggen dat je er volgens hen gewoon zonde problemen nog op kan ook al is het 's nachts.

Maar ik zeg ook maar wat zij tegen mij vertellen, hopelijk sta je niet voor een gesloten deur. :-(

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 21 Mei 2015, 12:39

De mensen die ik ken en die morgen vertrekken zeggen dat je er volgens hen gewoon zonde problemen nog op kan ook al is het 's nachts.

Maar ik zeg ook maar wat zij tegen mij vertellen, hopelijk sta je niet voor een gesloten deur. :-(
Ik twijfel nu ook maar volgens mij sluit het daar toch hoor, herinner me een verhaal (2j geleden) van gasten die "buiten" mogen slapen hebben

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 21 Mei 2015, 16:48

Ik twijfel nu ook maar volgens mij sluit het daar toch hoor, herinner me een verhaal (2j geleden) van gasten die "buiten" mogen slapen hebben
Tja, dat is het probleem hé. Misschien slieten ze ook afhankelijk van wie er (al) aanwezig is?

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 21 Mei 2015, 21:30

mocht het al gesloten zijn geen probleem we slapen dan gewoon voor de poort in de camper. maar zou tof zijn als we al de tent zouden kunnen uitzetten.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 25 Mei 2015, 11:53

Over mijn eigen prestaties ga ik nog even zwijgen maar alvast een proficiat aan Tomas gewenst!

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Mei 2015, 17:29

Wat is er dan precies gebeurd? Iemand volledig over je zijkant gereden? :(

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 25 Mei 2015, 20:05

Bedankt Bruno,
Kheb lang moeten wachten op een beker maar eindelijk staat de eerste van de BMC op mijn kast :!:
1ste race had ik wel een ferme tik gekregen van een Nederlander. hij beweerde dat hij mij niet geraakt had maar stond wel een en ander krom bij mij. wel nog kunnen uitrijden.
door die tik had hij 5 seconden straftijd gekregen. hierdoor was de Nederlander (wil geen namen noemen :roll: ) behoorlijk boos op mij (al had ik zelf niets gaan zeggen aan de organisatie blijkbaar had iemand anders dit al gedaan of hadden ze het zelf gezien).
hierdoor starte in de 2de reeks voor hem. dus wat doet een mens in een wedstrijd zijn lijn verdedigen.
in de bochten kwam hij niet dichter bij mij, enkel op het rechte stuk kon hij naast mij komen.
Hiervoor ga ik dus gewoon even van mij ideale rijlijn af zodat hij mij rechts niet kan inhalen.
Daardoor was hij volgens mij enorm frustrerend aan het rond rijden heeft dacht ik Dorian hem nog kunnen inhalen.
Komt hij aan in de pits, zag ik hem al uit zijn karts springen terwijl hij nog niet stil stond, om mij de les te komen spellen dat ik niet van mij lijn mag afwijken. bij mij weten mag je toch 1 maal van uw lijn afwijken om uw plaats te verdedigen??
Of ben ik hier nu zoooo mis in :?:
Als dit al niet zou mogen denk ik dat we beter stoppen met karten want dan wint volgens mij toch altijd de persoon met de snelste motor.

Grts Tomas

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 25 Mei 2015, 20:54

Wat is er dan precies gebeurd? Iemand volledig over je zijkant gereden? :(
Je hebt het ondertussen al elders gelezen zag ik. Wou het daar niet posten maar van het 1 kwam het ander...

In elk geval kwam het daar op neer ja -> met de voorwielen over de zijkant van mijn kart en dan volgde natuurlijk de achterkant nog en die maakte de grootste schade . :-(

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Mei 2015, 20:55

Kerpen is toch altijd een avontuur hé :D

Even getwijfeld om te komen kijken maar de rit leek me toch wat te ver :oops:

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Mei 2015, 20:56

Je hebt het ondertussen al elders gelezen zag ik. Wou het daar niet posten maar van het 1 kwam het ander...

In elk geval kwam het daar op neer ja -> met de voorwielen over de zijkant van mijn kart en dan volgde natuurlijk de achterkant nog en die maakte de grootste schade . :-(
Kan ik geloven, dat is al niet meer eens wat duwen hé :(

Alé ik heb dat ook eens gedaan op Kerpen maar we lagen er toen beiden uit. 'k ga nooit weten wat er precies gebeurd is maar voel me er nog altijd slecht over tov Jean :(

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 25 Mei 2015, 21:24

Bedankt Bruno,
Kheb lang moeten wachten op een beker maar eindelijk staat de eerste van de BMC op mijn kast :!:
1ste race had ik wel een ferme tik gekregen van een Nederlander. hij beweerde dat hij mij niet geraakt had maar stond wel een en ander krom bij mij. wel nog kunnen uitrijden.
door die tik had hij 5 seconden straftijd gekregen. hierdoor was de Nederlander (wil geen namen noemen :roll: ) behoorlijk boos op mij (al had ik zelf niets gaan zeggen aan de organisatie blijkbaar had iemand anders dit al gedaan of hadden ze het zelf gezien).
hierdoor starte in de 2de reeks voor hem. dus wat doet een mens in een wedstrijd zijn lijn verdedigen.
in de bochten kwam hij niet dichter bij mij, enkel op het rechte stuk kon hij naast mij komen.
Hiervoor ga ik dus gewoon even van mij ideale rijlijn af zodat hij mij rechts niet kan inhalen.
Daardoor was hij volgens mij enorm frustrerend aan het rond rijden heeft dacht ik Dorian hem nog kunnen inhalen.
Komt hij aan in de pits, zag ik hem al uit zijn karts springen terwijl hij nog niet stil stond, om mij de les te komen spellen dat ik niet van mij lijn mag afwijken. bij mij weten mag je toch 1 maal van uw lijn afwijken om uw plaats te verdedigen??
Of ben ik hier nu zoooo mis in :?:
Als dit al niet zou mogen denk ik dat we beter stoppen met karten want dan wint volgens mij toch altijd de persoon met de snelste motor.

Grts Tomas
Tomas, gewoonlijk zijn het de mensen naast de baan die kijken of er wat gebeurd en dan dat doorgeven aan de wedstrijdleiding die dan beslist. Dus normaal gezien moet de piloot niet kwaad zijn op u maar op de wedstrijdleiding of de mensen die hetgeen ze gezien hebben gemeld hebben of niet. En dan is het meestal nog de vraag hoe ze het doorgeven -> "heb piloot nummer XX tik zien uitdelen aan piloot nummer xx" of "heb piloot nummer XX piloot nummer XX zien van de baan rammen. Dan komt het er op aan hoe dit geïnterpreteerd wordt en wat het gevolg ervan is. Heb diezelfde reeks iemand over mijn zijkant gehad NA een bocht en blijkbaar hadden ze het niet goed gezien want was "maar" 5 sec. penalty waard. :-(
Verhaal volgt nog wel ns.

Van de rijlijn afwijken mag op voorwaarde dat je hierbij de piloot naast u er niet afdrumt. Alhoewel dit ook van de situatie afhankelijk is want zit je ervoor kan je hem wel "dwingen" om in te houden. We kennen allemaal wel een moment dat dat gebeurd is.
Wijk je af van de rijlijn (niet extreem zigzaggend weliswaar) om hierdoor te beletten dat een piloot die achter u zit niet voorbij kan is er volgens mij geen probleem. Als je bijvoorbeeld in Kerpen op het recht stuk (start/aankomst) na de rechtse flauwe bocht rechts blijft rijden is er geen probleem zo lang het een rechte lijn is. Je kan dan wel na die rechtse best iets langer rechts blijven rijden en dan stilaan naar links gaan om aan het einde je bocht nog te kunnen nemen. Of je blijft gewoon de hele tijd rechts rijden maar dan heb je kans dat je je bocht niet goed kan nemen en erna ingehaald wordt. :-(

Bij mij is het ook ongeveer zo gegaan -> De piloot voor mij had me al de hele tijd gezien en ik wachtte gewoon tot hij een fout zou maken om dan voorbij te gaan. Op een gegeven moment was het zo ver -> ik kwam redelijk dicht achter hem bij het oprijden van de start/finish rechte en omdat ik iets sneller dan hem was en verwachtte dat hij ging doen wat ik hierboven beschreef ging ik (om geen snelheid te verliezen) iets meer naar links voor die flauwe rechter bocht. Erna stuurde ik naar rechts met de bedoeling om naast hem te komen en op het einde van dat stuk hem aan de binnenkant te "blokkeren" zodat ik eerst de korte rechterbocht kon nemen. Toen hij dit zag kwam hij eerst ook nog wat naar rechts maar omdat ik er al gedeeltelijk naast zat moest hij dat opgeven. Ik bleef netjes aan de rechterkant en draaide in met de wetenschap dat ik na die bocht wel ietwat slechter weg zou komen dan hem (als hij slim genoeg was om tijdig te vertragen en achter mij door in te sturen) en dan kans had dat hij rechts naast of zelfs voor me zat bij het aansnijden van de volgende linkerbocht. Maar net toen ik naar rechts keek zag ik hem vol insturen op mijn zijkant. Hij ging eerst met zijn voorwielen omhoog en toen kwam de achterkant voorbij -> serieus wat schade aan mijn kart én zelfs de camera van de voorspoiler gereden. Niet echt een 5 seconden waard "duwke" vond ik maar dat is het uiteindelijk wel (maar) geworden. :-(

Soit, vijgen na Pasen dit verhaal maar wel belangrijke les geleerd -> naaste concurrent er af duwen en dan hopen dat die niet terug dichter dan 5 seconden komt. Dan neem je die 5 seconden met de glimlach. :idea:

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 27 Mei 2015, 17:34

Zeg Bruno, na al mijn miserie mag ik dat wel zeggen hé.

Jouw motor loopt toch niet goed op zijn top? Viel me op in je filmpje van Kerpen & Genk.

Terug naar “Eigen kart”