2015 BMC

Alle wedstrijden waar je met je eigen kart kan aan deelnemen
fozzie bear
Mini

Re: 2015 BMC

Berichtdoor fozzie bear » 28 Apr 2015, 18:05

deelnemerslijst is ondertussen aangepast, zal een startveld van 20 karts worden, 13 senior plus en 7 gentleman

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 29 Apr 2015, 13:09

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 30 Apr 2015, 08:17

nee, hij had het me al gezegd, maar hij is nogal vaag over de reden

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 03 Mei 2015, 23:55

fozzie bear is precies in form :)
Bruno ook 2de? Kan geen afzonderlijk klassement zien

http://www.mylaps.com/en/events/1132675

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 04 Mei 2015, 11:52

het ging de hele zondag goed, zelfs op het droge. Zeker als ik m'n rondetijden vergelijk met Randy en DImitri op het droge, mag ik zeker blij zijn. Bruno is inderdaad 2de gentleman geworden, achter Luc Busschots en voor... hou je vast... Jos Sleegers die nu ook een trofee mee naar huis kon nemen!

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 04 Mei 2015, 14:35

huh :o

Leg uit :D

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 04 Mei 2015, 16:05

huh :o

Leg uit :D
beetje schildpad en haas verhaal denk ik. Had het nog tegen Jos gezegd voor de eerste race. Als hij op de baan zou blijven, dat hij wel eens kans zou maken op n podium. Als ik het goed heb stonden er uiteindelijk slechts 5 gentleman aan de start (Bruno verbeter me indien nodig), en zaterdag had ik al gezien dat verschillende van de (nieuwe) piloten niet echt in de gaten hadden dat je eerst moet finishen om als eerste te kunnen finishen. Ik heb tijdens de trainingen op zaterdag een recordaantal karts langs de kant zien staan. Er was er zelfs eentje bij die op de 5 sessies die ik heb gezien/meegereden, 3 of 4 keer op t pitkarretje is binnengekomen. Vlak voor me heb ik er 2 in elkaar zien pikken bij het aanremmen van de chicanes, enz. enz. Ik weet niet hoe het juist in de koers is verlopen (sorry dat het wat diknekkerig klinkt) maar vooraan verliep alles vrij rustig. Er is fair gereden door alle piloten die ik rond me gezien heb. Enkel in race 3 was er Toon Bosmans die me tot 2 keer toe met n do or die moveke heeft ingehaald, waardoor ik de aansluiting verloren ben met Luc. Als ik de rondetijden bekijk van alle ronden daarna, had ik wss als 2de over de finish gerold. Ik weet wel dat er naartoe rijden niet hetzelfde is als erover gaan, maar toch...

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 04 Mei 2015, 16:08

Zo'n regenraces zijn altijd genieten, wel jammer dat de gentlemens met zo weinig zijn. Ik had Jerome daarvoor nog gewaarschuwd :)

De Jos op een podium, wie had er dat ooit gedacht :D

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 11 Mei 2015, 22:07

volgende week is t weer van dat, bmc in kerpen. momenteel wel nog maar 10 inschrijvingen (8 senior+ en 2 gentleman)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 11 Mei 2015, 22:23

Ook ns even de tijd om wat te posten.

Voor mij was het een redelijk goede racedag: 10e crono wat ik min of meer verwacht had. In de training nog 8e tijd gedraaid dus had wel verwacht dat ik het in de crono iets slechter zou doen.
1e reeks: Een redelijk goede start en af en toe ook een gevecht met andere piloten maar dan toch tijdens inhaalmaneuvre foutje gemaakt en rond gegaan. Achteraan aangesloten en nog naar de 14 plaats kunnen rijden. Dat er hier en daar een spatje regen viel en sommigen daardoor niet echt meer durfden pushen heeft me wel geholpen.
2e reeks was het echt een wet race. Vanop de 14e plaats gestart en naar de 5e stek toe gereden. Er waren wel een pak piloten die echt niet gewend waren in de regen te rijden. In het droge ook niet maar dan durfden de meesten toch nog wat sneller gaan.
3e reeks vanop 10e plaats gestart als ik het me nog goed herinner en 6e geëindigd.

Eindresultaat 8e en zoals al gezegd 2e gentlemen.

Dat er in elke klasse wel minder piloten dan eerst aangemeld waren kwam omdat er op zaterdag al piloten waren die het niet zagen zitten omdat ze niet mee konden tijdens die trainingen en anderen dan weer omdat er zondag regen verwacht werd. Tja, dat is altijd al zo geweest en is dus ook nog niks veranderd. Volgende week in Kerpen verwacht ik zoals normaliter ook terug wat minder volk maar je weet het nooit natuurlijk.
Zo'n dingen doen volgens mij totaal niets af aan de prestaties van diegenen die op zondag wél aan de start kwamen. Maar het is nu wel eenmaal zo dat het dit jaar wat "behelpen" zal zijn om toch een pak van de gevestigde waarden qua piloten aan boord te houden én tegelijkertijd nieuwe aan te trekken.

Zo heb ik persoonlijk ook meer respect voor kerels zoals Mourant die naar de Seniors overstapte omdat zijn kart met al het lood er aan niet opperbest af te stellen is en die overstap nog maakt met in zijn achterhoofd dat hij daar niet voor de 1e plek gaat mee rijden (of toch niet direct maar Thomas kennende gaat hij wel voor het volle pond).

Nu op naar Kerpen. Het circuit is iets aangepast (lagere curbs en bos is weg) en dan nog de melding dat we vanaf nu met zowel de oude als de nieuwe (EVO) uitlaat mogen rijden doet me weeral twijfelen van welke keuzes te maken. Zeker omdat ik tussen de vorige race en de volgende niet meer zal kunnen trainen/testen.

We zien wel!!!

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 13 Mei 2015, 09:20

Bruno, waar heb je dat gelezen/gehoord dat we nu wel met de evo uitlaat zouden mogen rijden? het reglement dat online staat vermeld nog steeds dat enkel het oude type uitlaat met veren toegestaan is. zowel eerste type uitlaat als evo niet toegestaan

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 13 Mei 2015, 10:08

Ok,

Even nakijken want dacht dat er een brief vanuit GKS naar de verschillende tuners gestuurd is geweest. Anders ook ns navragen bij Bouvin?

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 13 Mei 2015, 16:50

1e reeks: Een redelijk goede start en af en toe ook een gevecht met andere piloten maar dan toch tijdens inhaalmaneuvre foutje gemaakt en rond gegaan. Achteraan aangesloten en nog naar de 14 plaats kunnen rijden. Dat er hier en daar een spatje regen viel en sommigen daardoor niet echt meer durfden pushen heeft me wel geholpen.
2e reeks was het echt een wet race. Vanop de 14e plaats gestart en naar de 5e stek toe gereden. Er waren wel een pak piloten die echt niet gewend waren in de regen te rijden. In het droge ook niet maar dan durfden de meesten toch nog wat sneller gaan.
Haha Bruno toch, is het echt zo erg dit jaar? :)
Eindresultaat 8e en zoals al gezegd 2e gentlemen.
Proficiat!! Dus nu sta je eerste zeker in het kampioenschap?
Dat er in elke klasse wel minder piloten dan eerst aangemeld waren kwam omdat er op zaterdag al piloten waren die het niet zagen zitten omdat ze niet mee konden tijdens die trainingen en anderen dan weer omdat er zondag regen verwacht werd. Tja, dat is altijd al zo geweest en is dus ook nog niks veranderd. ........ Maar het is nu wel eenmaal zo dat het dit jaar wat "behelpen" zal zijn om toch een pak van de gevestigde waarden qua piloten aan boord te houden én tegelijkertijd nieuwe aan te trekken.
Dat was toch net de reden voor de splitsing omdat de seniors veel te hard gingen? Als ze het bij de Senior Plus al niet meer zien zitten moeten ze direct thuisblijven hé. Ik mis het zeker maar heb m'n keuze gemaakt dus tijd voor iets anders, vind het wel jammer want de Gentlemen groep was een mooie klasse geworden!!
Nu op naar Kerpen. Het circuit is iets aangepast (lagere curbs en bos is weg) en dan nog de melding dat we vanaf nu met zowel de oude als de nieuwe (EVO) uitlaat mogen rijden doet me weeral twijfelen van welke keuzes te maken. Zeker omdat ik tussen de vorige race en de volgende niet meer zal kunnen trainen/testen.
Altijd leuke zo halverwege het reglement veranderen, kan je nog eens kosten maken...

Maar ik zie geen wijzigingen op Kerpen of is dit zeer recent gebeurd misschien?

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 13 Mei 2015, 19:11

Even antwoorden zonder te quoten:

1. Er zitten momenteel echt kerels tussen die zelfs in het droge de kart amper op de baan houden. Maar iedereen heeft recht om te racen dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken. Het is alleen zonde als je iemand hebt die voor de 1e keer mee rijdt en je op een vuil gedeelte plek wil uit remmen. Als je dat ziet ben je bijna zeker dat die niet echt veel ervaring heeft. Maar zoals gezegd -> iedereen die wil kan/mag meerijden en ik denk dat zo'n piloten na een paar races toch wel progressie zullen maken en dan zijn het misschien wel moeilijke tegenstanders!

2. Ik sta inderdaad momenteel 1e. Wel spijtig dat er van degenen die beloofd hadden om mee te racen dit jaar het er toch wat hebben laten afweten.
In onze meer dan in andere klasses heeft de hoge(re) leeftijd er ook best wel wat mee te maken natuurlijk. Komt misschien nog wel goed maar ik begrijp wel dat dit voor zowel de andere piloten in de andere klasses als voor de organisatie moeilijk is om 1 en ander te regelen. Anderzijds -> Ik rij al van +- '92 en heb in al die tijd klasses zien groeien, inkrimpen, verdwijnen en dan ineens weer volzet geraken.
Als ik een glazen bol had is het makkelijk spreken en zeker achteraf komt er nogal veel "ik had het nog zo gezegd" naar voor (en ik bedoel dan niet alleen ivm de karting) maar als dat kon zou er nog wel 1 en ander anders zijn. ;-)

3. Deels al beantwoord in (2.) Er zijn genoeg voorbeelden van piloten die niet mee kunnen en dan allerhande redenen uitvinden om te zeggen dat ze niet meer kunnen deelnemen. Anderzijds vind ik persoonlijk wel dat er toch een opdeling gemaakt moet worden om elkeen nog de kans te geven ietwat van resultaat neer te zetten. Het zijn niet allemaal piloten zoals Jos sleegers die er niet mee inzit om op voorhand al te weten dat je veel kans hebt dat je in de loop van een race gedubbeld gaat worden.

4. Wat de uitlaat betreft: Er was al sprake geweest van het eventueel toelaten van de EVO uitlaat later op het jaar. Dus qua extra uitgaven valt dat nog mee. Probleem is dat je natuurlijk niet weet of zo'n uitlaat nu "sneller" is of niet. Voor zo ver ik al gehoord heb is de EVO uitlaat stiller maar buiten het feit dat deze types meer "gelijker" zouden zijn dan de oudere types zou er geen voordeel op zitten.
Aankondiging is naar de verschillende teams/tuners gestuurd voor zo ver ik weet.

Ik verwacht wel meer piloten die na de zomervakantie gaan inpikken. Deels omdat die dan nog ns extra kunnen getraind hebben en deels omdat het dan toch 3 races zijn die niet zo ver zijn qua gemiddelde afstand. Maar ik kan me ook wel serieus vergissen natuurlijk. Soms stoppen er ook wel piloten gewoonweg omdat ze geen uitzicht op een goed eindresultaat meer hebben. :-(

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 10:30

Iedereen heeft inderdaad recht om te racen maar kan inderdaad frustrerend zijn als je van achteraan moet terugkeren of als ze je hinderen in de kwalificatie die onder snelle piloten al moeilijk was om een vrije ronde te hebben.

Initieel voorstel vanaf 32 jaar was beter geweest, dan gingen er in beide klassen wel genoeg piloten geweest zijn.

De nieuwe uitlaat is in 2 delen dus zal misschien goedkoper zijn op termijn. Ik heb er 2 gehad die begonnen te barsten en dan moest je een volledig nieuwe kopen. (voor wedstrijden toch)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 10:31

En is er hier nu niemand die filmpjes heeft? Ik heb destijds toch getoond hoe het moet? :D

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 15 Mei 2015, 12:24

Iedereen heeft inderdaad recht om te racen maar kan inderdaad frustrerend zijn als je van achteraan moet terugkeren of als ze je hinderen in de kwalificatie die onder snelle piloten al moeilijk was om een vrije ronde te hebben.

Initieel voorstel vanaf 32 jaar was beter geweest, dan gingen er in beide klassen wel genoeg piloten geweest zijn.

De nieuwe uitlaat is in 2 delen dus zal misschien goedkoper zijn op termijn. Ik heb er 2 gehad die begonnen te barsten en dan moest je een volledig nieuwe kopen. (voor wedstrijden toch)
Is inderdaad wat frustrerend als je van achteraan moet terugkeren maar het is natuurlijk wel extra leuk als je nog ns iemand kan inhalen. Probleem is meer dat je niet weet hoe die piloot gaat reageren. Van de meesten weet je al op voorhand dat die wat moeilijker in te halen zijn of dat die op bepaalde punten sneller is dan jezelf en je dus gaat inhalen. Erger is dat iemand een actie doet waarvan je weet dat het mis gaat omdat een piloot met ervaring dat niet gaat doen (ivm totaal geen grip op die plek of zo). Dat is het grote probleem.
En in de kwalificatie gaat het meestal mis omdat er toch nog een pak piloten zijn die denken dat het dan al race is, op die manier kan je echt geen goede startplek bemachtigen.

Wat de leeftijd betreft: Er zijn in aanloop naar de 1e race wel wat onderlinge contacten geweest en "genoeg piloten in beide klassen" zou bij een leeftijd vanaf 32 jaar niet zo geweest zijn. De "ouderen" zagen het niet zitten met die leeftijd en er hadden er gegarandeerd nog wat afgehaakt. Dan had je in de +32rs nog minder piloten overgehouden dan nu in de +40'rs. Er waren al min meer afspraken om dan met de "oudjes" naar andere kampioenschappen te gaan kijken/rijden.

Qua uitlaat zullen we na het weekeind in Kerpen wel meer weten zeker?

En ivm de filmpjes: had nieuwe camera en blijkbaar heeft die enkel de training, crono, 1e manche en gedeeltelijk 2e manche opgenomen. Als ik tijd heb zal ik ze wel ns ergens uploaden.

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 12:27

Dan had je in de +32rs nog minder piloten overgehouden dan nu in de +40'rs. Er waren al min meer afspraken om dan met de "oudjes" naar andere kampioenschappen te gaan kijken/rijden.

En ivm de filmpjes: had nieuwe camera en blijkbaar heeft die enkel de training, crono, 1e manche en gedeeltelijk 2e manche opgenomen. Als ik tijd heb zal ik ze wel ns ergens uploaden.
Hmm welke kampioenschappen zijn er dan nog voor +40 jaar als ik vragen mag? :)

Zeker doen, 't is altijd leuk om nog eens te zien! Is het nu een GoPro of nog altijd iets anders?

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 15 Mei 2015, 13:26

Dan had je in de +32rs nog minder piloten overgehouden dan nu in de +40'rs. Er waren al min meer afspraken om dan met de "oudjes" naar andere kampioenschappen te gaan kijken/rijden.

Hmm welke kampioenschappen zijn er dan nog voor +40 jaar als ik vragen mag? :)

Zeker doen, 't is altijd leuk om nog eens te zien! Is het nu een GoPro of nog altijd iets anders?
Dan gaat het niet meer over +40 kampioenschappen Seb. Er zijn legio uithoudingskampioenschappen waar je dan als team kan aantreden -> uiteindelijk minder zware kosten én minstens evenveel plezier. Voordeel is dat we met genoeg zijn om niet elke race te moeten deelnemen maar toch telkens een voltallig team kunnen sturen. En de races dat er toch genoeg gegadigden zijn hadden we gedacht om 2 teams te laten rijden. :idea:

Nog steeds geen Go Pro.

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 15:10

Ik zie dat anders maar elk zijn ding hé, sprint is toch 10x leuker dan endurance hoor :)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 15:11

Ondertussen is er ook een e-mail verzonden naar de piloten
Beste piloot,

Wegens strengere geluidsnormen zijn er enkele wijzigingen aan het technisch reglement. Gelieve deze strikt op te volgen om verdere problemen te vermijden.

Afgelopen weken hebben wij diverse geluidsmetingen laten verrichten. De resultaten hiervan lieten duidelijk zien dat de EVO EXHAUST DD2 (273 180) aanzienlijk minder lawaai maakt dan de vorige type DD2 uitlaten (273 118).

Terwijl de geluidsproductie van de EVO EXHAUST MAX ( Mini, Junior, Senior, Gentlemen en Senior Plus) slechts iets minder is dan de vorige type Max uitlaten (273 076).

Wat houdt dit in voor de Technische reglementen voor het resterende seizoen ?

Vanaf 01 juli 2015 zijn enkel nog de nieuwe EVO EXHAUST DD2 (273 180) voor de klasse DD2 en DD2 Masters toegestaan. Iedere andere uitlaat is vanaf deze datum verboden.

Vanaf heden (15/05) is het toegestaan om zowel met het vorige model uitlaat (273 076) als ook de nieuwe EVO EXHAUST MAX te rijden in de klasse Mini, Junior, Senior, Gentlemen en Senior Plus (BMC & BNL).

Gelieve het technisch reglement te raadplegen op de website: http://www.belgianmaxchallenge.be

Bedankt voor uw begrip

BMC & BNL Promoter - Fontaine Jerome

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Mei 2015, 15:13

En aanpassing technisch reglement
Bij de Senior Plus max zijn de volgende type uitlaten
goedgekeurd:
- Uitlaat type met veren
- EVO uitlaat MAX
Niet toegelaten: uitlaat type zonder de veren.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 15 Mei 2015, 18:13

Ik zie dat anders maar elk zijn ding hé, sprint is toch 10x leuker dan endurance hoor :)
Dat is elk zijn keuze Seb. Ik heb ervaring met beide en heb wel een voorkeur voor sprint maar endurance is ook de moeite. Het is gewoon rijden met een andere instelling.

En als het karten me niet meer kan bekoren keer ik gewoon terug naar mijn 1e liefde -> Motorrijden. Voor een paar 1.000€ heb je een oude motor gekocht en klaar gemaakt om regelmatig ns op circuit te gaan rijden. Vrienden van me doen dit nog regelmatig en amuseren zich ongelofelijk zeggen ze. En ik geloof ze best want heb het zelf nog gedaan.
Of ik koop een oude wagen waar je mits wat aanpassingen met op circuit kan rijden.

Dus: Karten is mijn 1e keuze maar er zijn alternatieven genoeg. :idea:

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 15 Mei 2015, 18:16

De technische info is hetgeen ik wat hogerop bedoelde. Nu nog ns kijken welke verschillen er eventueel op zitten.

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 17 Mei 2015, 19:30

Ik zal de race in Kerpen met de nieuwe uitlaat rijden.
Dit om de simpele reden dat mijn vorige langs al de kanten stuk was.
Zal er ook dringend eens werk moeten van maken om mij in te schrijven :D
hier het filmpje van race 2 in Genk. waar ik even Dorian probeerde in te halen, toch wel vergeten dat die curbs zo glad zijn zeker als het regent haha :lol:
toch nog mooi terug gekomen naar 5de plaats in de senior plus klasse.
https://www.youtube.com/watch?v=nUU2rw3 ... e=youtu.be

Grts Tomas

Terug naar “Eigen kart”