2015 BMC

Alle wedstrijden waar je met je eigen kart kan aan deelnemen
Bruno
Mini

Re: 2015 BMC

Berichtdoor Bruno » 27 Mei 2015, 19:23

Bedankt Bruno,
Kheb lang moeten wachten op een beker maar eindelijk staat de eerste van de BMC op mijn kast :!:
1ste race had ik wel een ferme tik gekregen van een Nederlander. hij beweerde dat hij mij niet geraakt had maar stond wel een en ander krom bij mij. wel nog kunnen uitrijden.
door die tik had hij 5 seconden straftijd gekregen. hierdoor was de Nederlander (wil geen namen noemen :roll: ) behoorlijk boos op mij (al had ik zelf niets gaan zeggen aan de organisatie blijkbaar had iemand anders dit al gedaan of hadden ze het zelf gezien).
hierdoor starte ik in de 2de reeks voor hem. dus wat doet een mens in een wedstrijd zijn lijn verdedigen.
in de bochten kwam hij niet dichter bij mij, enkel op het rechte stuk kon hij naast mij komen.
Hiervoor ga ik dus gewoon even van mij ideale rijlijn af zodat hij mij rechts niet kan inhalen.
Daardoor was hij volgens mij enorm frustrerend aan het rond rijden heeft dacht ik Dorian hem nog kunnen inhalen.
Als dit al niet zou mogen denk ik dat we beter stoppen met karten want dan wint volgens mij toch altijd de persoon met de snelste motor.

Grts Tomas
Nog even hier op reageren: Heb ooit ns met een 24H meegedaan (indoor, FKI) en daar zat er op een gegeven moment iemand achter me die constant zat te duwen en af en toe ook ns serieus stampte. Heb dat een hele tijd volgehouden totdat die me toch voorbij kwam en zich omdraaide, naar mij wees en een teken met de vinger over de keel maakte. :o
Na mijn stint zocht ik die kerel op en vroeg hem wat het probleem was. zijn antwoord was "dat hij sneller was dan mij en ik hem moest doorlaten want hij had heel wat tijd verloren door mij". Ik daarop: "Heu, als je sneller was dan mij dan had je me toch gewoon ingehaald?"
Dan zei hij nog ns dat ik hem gewoon had moeten doorlaten omdat hij sneller was. Ik repliceerde dat als hij er zo over dacht we volgende keer misschien beter gewoon crono's reden en de snelste was dan de eindoverwinnaar. Dat vond hij dan weer een "Stomme reactie want dat was geen racen..." :roll:

Tja, dan houdt het op bij mij.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 27 Mei 2015, 19:32

Zeg Bruno, na al mijn miserie mag ik dat wel zeggen hé.

Jouw motor loopt toch niet goed op zijn top? Viel me op in je filmpje van Kerpen & Genk.
Dat is inderdaad zo Seb. Ik stel mijn motors liever té rijk dan te arm af. Deed dat vroeger toen ik nog met de ICA blokskes rondreed ook. Kreeg toen (en ook nu nog) de reactie dat mijn motors niet kunnen verslijten want ze draaien altijd te vet. ;-)

Maakt me niet uit want ik rij altijd "low budget" en dan staat daar wel tegenover dat je iets trager bent. Alhoewel als ik zo vergelijk met de rest is het geen groot verschil want gelukkig maak ik met de goed afgestelde kart én ervaring 1 en ander (deels) goed. ;-)

Maar ik reed tot vorig jaar wel een heel seizoen inclusief trainingen met 1 en dezelfde motor zonder dat die gedurende dat jaar open is geweest. Nu heb ik een reserve blok maar dat durf ik dan weer amper gebruiken...

Lijkt misschien stom maar 1e prioriteit is goedkoop amuseren met het karten en dat lukt me tot nu toe redelijk goed. Maar dan mogen er niet té veel piloten mijn kart als lanceerplatform aanzien want dan wordt het seizoen een pak duurder dan gepland. :-(

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 27 Mei 2015, 20:47

Ergens versta ik je maar kost je zeker punten gezien je soms gewoon niet kan inhalen. Een zuiger is nu ook niet zo duur hé :D

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 28 Mei 2015, 10:24

Ergens versta ik je maar kost je zeker punten gezien je soms gewoon niet kan inhalen. Een zuiger is nu ook niet zo duur hé :D

Ik weet het. Maar ik vrees altijd dat er wat meer dan een zuiger stuk gaat. :-(

Terwijl, zoals jij waarschijnlijk bedoeld,even open doen en nieuwe zuiger steken zeker geen groot geld/moeite kost. :oops:

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 28 Mei 2015, 10:53

Die blokken kunnen echt wel wat verdragen hoor en bij twijfel idd tijdig zuigertje vervangen.

Ik had een motor die ofwel goed liep of stuk ging. Had hem beter direct weggegooid maja :(

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 28 Mei 2015, 12:30

Die blokken kunnen echt wel wat verdragen hoor en bij twijfel idd tijdig zuigertje vervangen.

Ik had een motor die ofwel goed liep of stuk ging. Had hem beter direct weggegooid maja :(
Eigenlijk heb je best wel gelijk. In mijn ICA dagen was het op zaterdag nieuwe piston roderen (10 minuutjes) en daarna trainen, op zondag racen en met wat geluk nog ns een trainingsdag afwerken en weer
.nieuwe zuiger er in. Ook toen was het eigenlijk niet nodig en toch deed ik het.

Nu ben ik op een punt gekomen dat ik me al een paar jaar amuseer (en soms al ns rot erger ook) en dat zonder al te grote kosten. Heb al een paar keer een aanbod gehad om met een ander merk te testen én dan zouden zij ook voor de motor zorgen. Ik weet zo al dat hun materiaal beter zal presteren maar weet ook welk kostenplaatje er aan hangt en dat is het me nét niet waard. Ik weet waar de beperking zit en geef er niet echt om.
Afhankelijk van de rest van het seizoen zou ik misschien het aanbod wel aannemen ivm de laatste BMC race. We zien wel.

De andere piloten in het team gaan er wél voor. Motor's regelmatig open en dingen vervangen, en die hun materiaal gaat sneller en dat weet ik. Zie maar naar Kevin Langers -> die heeft dit jaar nog niet geraced en amper in zijn kart gezeten. Hij werd toch knap 3e afgelopen race in Kerpen!

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 28 Mei 2015, 12:50

kevin is dan ook niet de eerste de beste hé :D
Jimmy had precies minder geluk :(

En ga je dan ook OTK rijden? :P

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 28 Mei 2015, 13:33

kevin is dan ook niet de eerste de beste hé :D
Jimmy had precies minder geluk :(

En ga je dan ook OTK rijden? :P
Natuurlijk is Kevin niet de eerste de beste. Maar ik denk dat je met "minder" materiaal niet vooraan kan rijden. Als je ziet waar hij tussen zat en met hoeveel training/wedstrijdritme die kerels in hun lichaam zitten... :idea:

En Jimmy had inderdaad tegenslag. Die draait toch regelmatig goede tijden maar zit af en toe op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en als je 1 keer wat voorhebt is de rest van de race al voorbij. Ook al kom je nog knap terug, de koplopers zijn dan al véél te ver weg.

Wie weet OTK: dat is inderdaad een kart die zoals gezegd wordt bij 1 van de beste is dit moment. Alhoewel het dit jaar precies iets aan het minderen is...
Maar, als ik echt er echt geld wil tegenaan smijten zou ik dat kunnen overwegen. En dan de motor laten afstellen zoals een ander (zelfs binnen ons team) het wilt. En als ik sneller ben wat heb ik dan bewezen? Dat je mits een groter budget je snelheid kan kopen? Dat is iets dat ik al jaren weet hoor. ;-)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 28 Mei 2015, 13:36

Dat is waar en ik heb geen ervaring met CKR dus daar ga ik geen uitspraken over doen. DFK zal alleszins blij zijn met hun gastrijder :D

Nuja sommige piloten gaan met topmateriaal ook niet winnen maar het helpt uiteraard, zeker bij de seniors!

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 28 Mei 2015, 16:47

Nuja sommige piloten gaan met topmateriaal ook niet winnen maar het helpt uiteraard, zeker bij de seniors!
Het zou inderdaad kunnen helpen Seb. Het zou bij mij wel wat verschil kunnen maken qua startplaats én ook wat meer "ruimte" geven als je iemand wilt inhalen. Dat zou dan sneller kunnen gebeuren.
Maar zoals je zegt -> winnen in de algemene klasse zit er voor mij niet in en een mooie uitslag bij de Gents maakt me al gelukkig. Wat ik wél geleerd heb in al die kartjaren is dat regelmaat belangrijk is. Heb seizoenen gehad dat ik amper ns een podiumplaats kon verzilveren of er nét naast greep. Maar aan het einde van wel 3e in het kampioenschap geworden... :idea:

De Seniors is inderdaad een klasse waar 1/100é al een plaats of 5 (of soms zelfs meer) verschil kan maken.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 01 Jun 2015, 10:54

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 01 Jun 2015, 17:58

Race 3 #7 (Peter VANDERLOOCK) krijgt geen straf terwijl hij uit z'n lijnen komt bij de start? :(

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 01 Jun 2015, 20:29

Bruno had er me al iets van gezegd, maar dit is idd echt wel frappant...

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 01 Jun 2015, 20:39

Bruno had er me al iets van gezegd, maar dit is idd echt wel frappant...
Amai nie en ze staan er dan nog op te kijken. Ik kreeg eens 10sec omdat ik 2m voor de streep naar buiten kwam. Nuja er staat iets op de overall dat helpt zeker :cry:

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 02 Jun 2015, 08:13

Tja, ik ga er niet te veel van zeggen maar ik merk dat jullie toch wel ietwat dezelfde gedachtengang hebben...

Je had misschien ook al gezien dat ik na de start van race 3 zelfs nog de kans had om een "revancheke" op Nr. 7 te nemen aan het einde van de lange start/finish. Maar ik heb dat niet gedaan omdat ik enerzijds vreesde dat ze mijn "actie" net wél zouden zien én er ook de kans was dat er anderen mee de dupe zouden zijn als Nr. 7 heel breed of rond zou gaan. Ik hoop dat ik hier later in het seizoen geen spijt van ga hebben want dat had me misschien wel een straf opgeleverd maar ook een paar punten extra ten opzichte van hem.

Zoals al gezegd -> als het hem over een "wat seconden" penalty gaat zou het geen probleem zijn. Maar wie weet had ik dan een DQ gekregen en dat is heel andere koek natuurlijk. :oops:

In elk geval heb ik in al de jaren dat ik kart al heel wat kampioenschappen weten "bijsturen". Zou zonde zijn dat dit in een klasse die ik min of meer als recreatie beschouw ook zou gebeuren.

Ik ga er dus nog steeds van uit dat hetgeen er op Kerpen gebeurd is toeval is en dat dit niet meer zal voorkomen. Jeromé doet zijn best en ik weet zeker dat hij er alles aan doet om er een mooi kampioenschap van te maken. Maar hij heeft ook niet alles in de hand natuurlijk en ik zou het zonde vinden dat zo'n dingen zijn werk teniet gaan doen. :-(

Ergens volgende week gaat de kart op de rechtbank en afhankelijk van de conclusie zien we wel wat de planning voor de rest van het seizoen gaat zijn.

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 02 Jun 2015, 10:36

Je had misschien ook al gezien dat ik na de start van race 3 zelfs nog de kans had om een "revancheke" op Nr. 7 te nemen aan het einde van de lange start/finish.
Had ik idd gezien en ik dacht net hetzelfde :P

Jerome kan idd niet alles zien en dat is op dat moment eigenlijk ook zijn taak niet hé.

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 02 Jun 2015, 12:44

Je had misschien ook al gezien dat ik na de start van race 3 zelfs nog de kans had om een "revancheke" op Nr. 7 te nemen aan het einde van de lange start/finish.
Had ik idd gezien en ik dacht net hetzelfde :P

Jerome kan idd niet alles zien en dat is op dat moment eigenlijk ook zijn taak niet hé.
Soms kan je té braaf zijn hé. ;-)

En ivm Jeromé: Ik weet dat het zijn taak niet is en hij heeft me na de racedag ook nog verteld dat hij ook maar voortgaat op hetgeen hem verteld wordt. Dus ik verwijt hem helemaal niets want hij doet echt zijn best. Maar vind het anderzijds voor hem niet zo leuk dat hij het geklaag moet aanhoren over dingen waar hij niets aan kan doen maar waar hij wel over aangesproken wordt.

Ik heb hem dan ook al ns gezegd dat het is zoals een loket bij de belastingen of andere instantie: Diegene die je te woord staat kan er meestal ook niks aan doen maar krijgt wel de volle lading...

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 02 Jun 2015, 13:00

Hij krijgt net zoals Boy vroeger idd de volle laag. Maar nu mag je al camera's op je radiator zetten terwijl het vroeger een heel spel was om hem op je voorspoiler te monteren :D

En je chassis zal wel niet krom zijn van die crash zeker? Je hebt 3 maanden om het te rechten ;)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 02 Jun 2015, 23:00

Hij krijgt net zoals Boy vroeger idd de volle laag. Maar nu mag je al camera's op je radiator zetten terwijl het vroeger een heel spel was om hem op je voorspoiler te monteren :D

En je chassis zal wel niet krom zijn van die crash zeker? Je hebt 3 maanden om het te rechten ;)
Nu is het wel zo dat je camera's mag monteren maar er wordt tijdens de technische controle op gelet of die goed gemonteerd staat.

En wat het krom zijn betreft: Zelfs nadat alle stukken vervangen waren was er nog een afwijking. Waarschijnlijk zijn het enkel de 2 stukken waarop de stuurstang en benzinetank gemonteerd zijn die wat scheef staan. Maar als die scheef geduwd worden heb je ook kans dat je frame iets mee "uit den hoek" getrokken is en dat is erger.
Heb zoals je zegt inderdaad 3 maanden want zal er in tussentijd waarschijnlijk toch niet toe komen om ns te gaan rijden. Alhoewel ik toch graag ns op Franco zou rijden voor de race in September. Zal dus afhangen van hetgeen er eventueel aan het frame gedaan moet worden of ik er in September bij zal zijn.

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 27 Aug 2015, 13:18

voor mij zit het seizoen er jammer genoeg op.
Ongeval gehad op het werk waardoor ik van een verdieping naar beneden ben gesukkeld.
gevolg, pols links en recht beide gebroken, hersenschudding, en barst tussen kaak en oogkast.
voorlopig geen operaties nodig.
Al bij al veel geluk gehad
Zeer jammer dat ik nu moet opgeven nu ik eindelijk eens en beker had binnen gehaald.
Maar zal toch proberen langs komen op Franco.
gelukkig heb ik een goe vrouwke die go voor mij zorgt!

Grts Tomas

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 27 Aug 2015, 13:39

Amai dat klinkt toch vrij serieus, alvast veel beterschap en goed herstel!

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 01 Sep 2015, 15:12

Ai, dat is inderdaad niet zo goed nieuws. Gelukkig heb je nu zoals je zegt een vrouwtje die prima voor je zal zorgen. Een spoedig maar vooral volledig herstel gewenst!

Ik moet het ook nog ns bekijken. Moet omdat er op iemand op mijn werk langdurig ziek gevallen is een paar mensen vragen of ze voor me kunnen/willen bijspringen zodat ik tenminste de resterende 3 racedagen kan afhaspelen. Racedagen betekend dat trainen er zo goed als niet meer in zit én dat het best kan dat ik enkel de racedag zelf kan rijden maar de dag ervoor niet. :-(

Dat bovenop hetgeen ik de laatste race meegemaakt hebt doet me toch nadenken of ik de moeite wel ga doen om te rijden.

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 07 Sep 2015, 17:46

Zoals voorspeld zakt het minium gewicht naar 172kg
Afgelopen wedstrijden zijn er verschillende steekproeven gehouden onder de deelnemers bij de Senior Plus & de Gentlemen Max. Hieruit kwam het verwachte resultaat dat 95% van de piloten met lood rond rijden. Slechts 2 piloten nemen geen lood mee om het gevraagde gewicht te behalen.
Hierdoor hebben we de beslissing genomen om het gewicht met 3 kilo te verlagen van 175kg naar 172kg.

Wij hopen met deze aanpassing tegemoet te komen aan de vele vragen van de piloten en de veiligheid te verhogen.

De addendum treedt onmiddellijk in dienst en dat betekent dat we in Spa Francorchamps iedereen aan de start verwachten met 3kg minder lood!

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 20 Sep 2015, 21:40

De resultaten van Spa staan online, laat die verslagen en filmpjes maar komen :)

http://mylaps.com/en/events/1205600

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 08 Okt 2015, 15:31

Volgend weekend is er al terug een BMC, de 5de ondertussen!
We naderen het einde :-D
Ik zelf zal terug van aan de kant toekijken.
Wij zullen terug deelnemen met 2 Seniors plus.
Zaterdag komt er een Junior mee trainen die waarschijnlijk volgend jaar BMC zou rijden.

Terug naar “Eigen kart”