2015 BMC

Alle wedstrijden waar je met je eigen kart kan aan deelnemen
dragonfly
Site Admin

2015 BMC

Berichtdoor dragonfly » 02 Jan 2015, 22:07

De kalender voor 2015 is bekend, wie rijdt er dit jaar allemaal mee? :D

29 Maart – Ostricourt - resultaten
3 Mei – Genk - resultaten
24 Mei – Kerpen (D) resultaten
20 September – Francorchamps resultaten
11 Oktober – Genk resultaten
1 November – Genk resultaten

Resultaten kampioenschap
bmc2015_fullseason.jpg

fozzie bear
Mini

Re: BMC 2015

Berichtdoor fozzie bear » 02 Jan 2015, 22:14

Zoals het eruit ziet zal ik dit jaar weer wat in de weg gaan rijden :-)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 02 Jan 2015, 22:52

Gij moogt dat van mij ;)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 03 Jan 2015, 00:53

Even testen als Youtube Videos mooi integreren

https://www.youtube.com/watch?v=pf984qRouEo

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 03 Jan 2015, 11:31

Ik zal ook weer van de partij zijn.
En normaal komen er nog 2 extra piloten bij met een Flandria.
Don en Gert-Jan zullen ons team wat komen versterken.
Alle 3 rijden we bij de Gentle klasse.

Grts Tomas

fozzie bear
Mini

Re: 2015 BMC

Berichtdoor fozzie bear » 05 Jan 2015, 09:25

Tomas, fijn om te horen dat de gentle klasse nog wat extra competitie krijgt. zijn het gewone gentleman, of masters?

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 06 Jan 2015, 21:44

Het zijn de gewone. Is van beide hun eerste jaar competitie met eigen kart.

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 13 Feb 2015, 08:43

ingeschreven bij gentleman, wederom nr 58 :)

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 15 Feb 2015, 19:37

Die gaan zeker samen rijden met de senior plus klasse?

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 16 Feb 2015, 12:29

ja, iedereen rijdt in 1 race, maar blijkbaar zou ik misschien ook senior plus worden... wel jammer, want ik zag me al net wat plaatsjes naar voor schuiven in het kampioenschap :p

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 16 Feb 2015, 15:18

Ik ben al 32 dus zou niet te kiezen hebben als ik zou meerijden :p

kartwinkel.eu
Micro

Re: Genk

Berichtdoor kartwinkel.eu » 23 Feb 2015, 18:52

Ik zou bij de senior plus rijden. dacht vanaf 30 jaar je bij de Gentlemen moet gaan rijden. Hoe oud ben jij ondertussen al Dorian?

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 25 Feb 2015, 17:31

Ik zou bij de senior plus rijden. dacht vanaf 30 jaar je bij de Gentlemen moet gaan rijden. Hoe oud ben jij ondertussen al Dorian?
Waar heb je dat gevonden? Vorige week stond er nog vanaf 32 jaar en nu vind ik daar in die pdf niets meer van terug.

Is nu dus iedereen die wil senior plus (15 - 39j) en vanaf 40 jaar gentlemen? Heel eerlijk is dat ook niet hé.
Minimum gewicht per klasse vind ik daar ook niet in terug.

http://cms20.condros.eu/Uploads/bmckart ... 8c0d9c.pdf

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 26 Feb 2015, 19:09

Ja kan 32 jaar zijn ook.
Zal straks nog eens kijken als ik iets terug vind.
En zeer eerlijk vind ik dit ook niet echt.
hopelijk halen ze dan toch in deze klasse het gewicht naar beneden.
Over het gewicht in deze klasse is met nog alles aan het bespreken. Ik vroeg vorige week wat het gewicht was en ze hadden de vraag van veel 'jonge' piloten om het gewicht nar beneden te halen.
Nu ben ik toch wel bang dat de senior plus klasse ook al een zeer harde klasse zal worden om in te rijden.

Grts Tomas

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 09 Mar 2015, 12:07

Omdat de onduidelijkheid bleef heb ik zelf eens een e-mail gestuurd naar Jerome ivm de Gentlemen klasse en snel antwoord gehad!
1) Gentlemen is vanaf +- 40 jaar. Ik ga niet moeilijk doen als er iemand 39 jaar is.

2) Minimum gewicht is momenteel nog steeds 175kg. Ik wacht nog op 2 antwoorden van 2 oudere piloten en dan weet ik of we het gewicht 3 KG gaan laten zakken. Ik krijg hier heel veel vraag naar en ben ook bereid om te zakken.

3) Uitlaat is momenteel de oude. Waarom? Ik wil niemand op kosten jagen om nu snel nog een nieuwe uitlaat te gaan kopen. En ik ben ook nog niet overtuigd of die nieuwe uitlaat ook effectief beter is. Daarom wil ik wachten op de resultaten. Als de nieuwe uitlaat beter blijkt te zijn, dan gaan we hem toelaten in de Senior Plus/Gentleman klasse.
Wanneer kan dit ten vroegste? Pas na 3 wedstrijden zal dit herbekeken worden. De eerste 3 zal sowieso met de oude zijn.
1) dat is jammer want de groep 15 - 39 wordt zo wel zeer groot

2) +30 jaar heeft al wat extra gewicht meegebracht voor mezelf maar dit is voor iedereen uiteraard anders

3) goeie move want een uitlaat is al niet goedkoop!

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 12 Mar 2015, 13:33

Voor al wie het wel/niet graag heeft -> Ik ben er normaal gezien ook weer bij. ;-)

Ivm de reglementering: Ik vrees dat dit jaar een overgangsjaar gaat worden met alle gevolgen vandien. Niet leuk voor de tuners en piloten maar bovenal ook niet voor de organisators.

Volgens mij is de ontwikkeling van de EVO motor te laat gestart of toch deftig onderschat. Als die halverwege vorig seizoen al klaar was geweest (maar nog niet mee mocht geraced worden) hadden er ondertussen al de nodige tests gebeurd en wist iedereen waar ze stonden. Dat is nu dus niet het geval en nu zitten we er mee.

In principe maakt de nieuwe motor wel alles "gelijker" wat alleen maar kan toegejuicht worden want momenteel zit er onderling té grote verschillen op de motors, verschillen die de ene tuner beter weet uit te buiten dan een andere.

Maar omdat er op dit moment gewoon té weinig EVO motors, onderdelen en kits verkrijgbaar zijn én niet iedereen de kosten wil/kan maken zal het dit jaar vermoedelijk zoals ik hogerop zei een overgangsjaar worden.

Ik dacht dat er al wel gesproken werd om bij de Senior plus en gentlemen de uitlaat met de veren op het smalle eindstuk verplicht te gebruiken. Die zijn normaal gezien volop (2e hands) verkrijgbaar en dan zit iedereen daar toch al gelijk. Wat de leeftijden betreft: Vind het niet zo'n slechte keuze maar verwacht toch wel wat mindere sterren die de overstap naar de plus reeks zullen maken. Enerzijds kostgewijze maar anderzijds ook omdat ze daar meer vooraan het veld hopen te eindigen.
Het gewicht zal afwachten worden, als ik me niet vergis is er een regel die bepaald dat er max. 25Kg aan gewicht aan de kart mag bevestigd worden...

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 12 Mar 2015, 17:56

Toch jammer dat er 2 weken voor de start van het nieuwe seizoen nog zoveel onduidelijkheden zijn hé :)

Ik ben er niet bij maar Bruno zal dat ongetwijfeld goed doen bij de Gentlemens :)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 12 Mar 2015, 22:46

Toch jammer dat er 2 weken voor de start van het nieuwe seizoen nog zoveel onduidelijkheden zijn hé :)

Ik ben er niet bij maar Bruno zal dat ongetwijfeld goed doen bij de Gentlemens :)
Ben er ook niet echt blij mee aangaande de onzekerheden maar het is of met de onzekerheid starten of een jaartje overslaan (of een ander kampioenschap instappen) en als je zoals ik al 50 jaar bent neem je best de kansen die er (voorlopig nog) zijn...

Spijtig dat je er niet bij bent maar ik ga in elk geval proberen om er een leuk seizoen van te maken en bedankt voor je vertrouwen. ;-)

kartwinkel.eu
Micro

Berichtdoor kartwinkel.eu » 15 Mar 2015, 13:24

Inderdaad jammer dat er over alles onduidelijkheid is.

Ik sta hier met 3 karts die nog compleet moeten in orde gezet worden tegen de eerste wedstrijd.
Had vorige week ook gezonden naar organisatie maar tot nog toe geen antwoord gekregen.
Ondertussen toch al een nieuwe uitlaat aangeschaft voor het zekerste.
Wat gewicht betreft zou het bij ons wel mogen zakken anders moet er een piloot 28 kg mee pakken, is zo goed als niet haalbaar om dit allemaal deftig en veilig te bevestigen! En die persoon direct bij de seniors laten rijden zie ik niet zitten aangezien het zijn eerste jaar competitie is.

Grts Tomas

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 16 Mar 2015, 12:55

Tja, is jammer maar je bent niet de enige in dezelfde situatie.

28 Kg. zou normaal gezien niet mogen. Zoals al gezegd is 25 het toegelaten maximum dacht ik. Anders ns ff opzoeken op de FIA/CIK site.

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 26 Mar 2015, 14:16

Enkel lood is niet altijd de oplossing, om het lood te verminderen start ik steeds met een volle tank, en dan heb ik lood bijgehangen tot ik ongeveer een kg boven gewicht binnenkom. Nu dacht ik ook dat er een maximum van 25 of 30kg was, maar ik vind het niet meer terug in de reglementen.

Hoe het er momenteel uitziet start het seizoen zoals het vorig jaar is gestopt. 175kg, alles oud. Enkel de verdeling senior plus (16-39) en gentleman (gewoon echt heel oud :p) is een beetje nieuw. Wel gaat er tijdens de wedstrijd een oogje in het zeil gehouden worden aan de weegschaal, als ze zien dat het goed mogelijk is dat men 3kg zou zakken, dan zal dit vanaf BMC 3 kunnen in werking gesteld kunnen worden. Aan de deelnemerslijst te zien vrees ik dat ik ferm zal mogen knokken om eventueel een top 10 plaatsje te kunnen bemachtigen. Veel extra jonge piloten, die ook al in andere kampioenschappen degelijk hebben gepresteerd, en dan natuurlijk Knevels, Nauwelaers, Ostrovski die wss vooraan zullen vechten. Tevens denk ik dat ik de oudste senior plus piloot ben... slechts 8 jaar onder de leeftijdsgrens van gentleman, wetende dat veel andere ''master'' kampioenschappen de grens op 32 leggen. Maar we zullen er maar het beste van maken, en ze voorspellen regen komend weekend *gniffelgniffel*

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 29 Mar 2015, 21:30

Tevens denk ik dat ik de oudste senior plus piloot ben... slechts 8 jaar onder de leeftijdsgrens van gentleman, wetende dat veel andere ''master'' kampioenschappen de grens op 32 leggen. Maar we zullen er maar het beste van maken
Toen het eerst werd aangekondigd dat de Gentlemen klasse vanaf 32 jaar begon was ik wel blij maar blijkbaar is er dan protest gekomen (rarara van wie) dat dit niet goed is en hebben ze het dan maar verhoogd naar 40 jaar. Blijkbaar wil er iemand zeer graag kampioen worden, ook al zijn ze dan maar met 4 ofzo ;)

fozzie bear
Mini

Berichtdoor fozzie bear » 30 Mar 2015, 10:36

verslagje van het weekend :):
met nog een beetje last van de african tick bite fever die ik had opgelopen en een blik op de deelnemerslijst geworpen te hebben, ging ik met een top 10 plek naar ostricourt. Wel was ik al blij dat er regen voorspeld werd, aangezien ik me dan wel in m'n sas voel.
Zaterdag:
Wegens gigantisch tijdsgebrek moest ik nog vanalles aan m'n kart doen terplaatse, waardoor ik zaterdag pas na de middag m'n eerste sessie kon rijden. Met een 2de plek op bijna een minuut van de eerste voelde ik me best wel goed, zeker aangezien de snelste tijd een 7 of 9 tal seconden bedroeg, en de derde tijd zat een goeie seconde achter me. het was wel opdrogende baan, en het heeft me een setje oude regenbanden gekost, maar ik voelde me wel al iets geruster. de sessie later nog even op de baan gekomen om te zien of m'n wedstrijdmotor normaal presteerde, en een geluk bij een ongeluk ging de start motor niet meer nadat ik was binnengekomen om m'n bandendruk juist te zetten. Dus startmotrtje vervangen en de kart klaargezet voor zondag.
Zondag:
vrije training:
lekker nat, voelde me goed met de set up en bandenspanning met een 2de tijd enkele tienden na Jonathan voelde ik de zelfzekerheid stijgen.
Qualif:
wegens wielen die net iets te smal stonden nog snel wat moeten aanpassen waardoor ik iets te laat de baan op kon rijden, zat ik half gefrustreerd in m'n kart, paar rondjes later begon ik dan toch de concentratie te vinden, en zag m'n tijd naar beneden duikelen. na al een redelijke ronde zie ik eerste sector verbeteren met bijna 4 tienden, 2de sector ging er nog een dik tiende af, derde sector... vast achter 2 piloten die niet heel goed weten dat er andere rijlijnen gelden in het nat waardoor ik meer dan 6 tienden ben verloren. resultaat p3 op enkele hondersten van Randy en minder dan 6 tienden van Jonathan... Had ik niet vastgezeten...
Race 1:
Starten achter Jonathan zag ik wel goedkomen, tot de lichten uitgingen en Jonathan niet wegraakte, heb hem het hele rechte stuk moeten duwen met gevolg dat de linker rij veel beter weg was, uiteindelijk P3 door de eerste bocht, (Jonathan had een uitstapje gemaakt met wat strubbelingen in de eerste bocht) Jonathan is me tijdens de race nog terug voorbijgekomen, zodat ik P4 over de lijn kwam.
Race 2:
wederom achter Jonathan op de grid, wederom wel wat vertrouwen in de start tot de lichten uitgingen, Randy niet wegkwam, waardoor Jonathan in de remmen ging om niet eerst over de lijn te komen, en m'n start weer op niet veel leek, uiteindelijk P6 door de eerste bocht. Dimitri kon ik direct in het uitkomen van de bocht terugnemen doordat ik iets beter de bocht uitkwam, en enkele ronden later kon ik ook Bruno verschalken waardoor ik op P4 reed. Stilletjes aan het gat gedicht naar P3 zag ik ineens Randy terug de baan opdraaien, kon hem nog net voorbij in de chicane aan de pitingang, maar voor het opdraaien van het rechtstuk zette hij zich er vluchtig tussen waardoor ik echt slecht wegkwam en alweer het gat kon beginnen dichtrijden op Frederik op P3 (Randy heeft niet veel tijd nodig gehad om die ook voorbij te steken). Uiteindelijk zit ik terug op de achterbumper van Frederik, en kan ik hem bijna voorbij in de traagste bocht van het circuit, maar hij had iets betere tractie waardoor hij de plaats direct terugnam, waarna ik hem in het uitkomen van de daaropvolgende chicane kon passeren, denkend dat hij aan m'n linkerkant zat liet ik de deur openstaan, en kwam hij terug binnendoor, en toen werd er afgevlagd... na 11 ronden, terwijl finale 1 er 13 telde... Maar goed, wederom P4, startpositie race 3 werd P4
Race 3:
Deze keer starten achter Randy, je gelooft het nooit, maar Randy raakte niet weg en stak zelfs zijn hand op, ik probeer hem snel langs rechts voorbij, waar ik Frederik aantrof met zijn hand omhoog tegen een slakkengangetje, weer naar links waar Randy ondertussen wel weg was geraakt, maar ondertussen had ik wel al enkele karts zien voorbij komen. Gelukkig kon ik door een wat tricky poging in de eerste bocht wat goed maken, waardoor ik P4 uit de eerste bocht wegkwam, Jonathan, Thierry en Randy zag ik in die volgorde voor me uitrijden, het duurde niet lang of het werd Jonathan, Randy, Thierry. Na een 2tal ronden en een 3 tal mislukte pogingen kon ik Thierry toch deftig voorbij en reed ik P3, het gat achter me zag ik snel vergroten, maar het gat voor me was al veel te groot + het tempo lag net iets hoger bij de eerste 2. Plots zag ik jonathan dwars uit het gras komen aan de exit van de eerste haarspeld, en ik had P2. Ik zag ook wel dat de achterstand op Randy niet echt groter werd, maar de voorsprong op Jontahan werd wel zienderoge kleiner. Het duurde dus ook niet lang eer Jonathan me voorbij kwam, heb wel even geprobeerd hem terug te pakken, maar jammer genoeg reikt m'n talent niet zo ver. Eenzaam reed ik verder in P3 terwijl ik jonathan zag verdwijnen, maar de achterstand op Randy min of meer gelijk zag blijven. Met nog een 2 tal rondjes te gaan zag ik me ineens veel dichter komen op Jonathan, euforisch begon ik m'n uiterste best te doen, m'n tempo aan te houden en niet van de baan te gaan, en in de laatste bocht zag ik Jonathan z'n hand uitsteken dat ik binnendoor mocht, dus P2 over de lijn. Jonathan was aan het rekenen geweest, en wist dat ik 2 punten voorsprong moest hebben op Frederik om P3 te kunnen halen, en aangezien hij Randy niet meer kon inhalen, liet hij me maar voor, jammer genoeg wist Jonathan niet dat die in ronde 1 al was binnengereden met een ontstekingsprobleem. Maar toch nog eens bedankt Jonathan!

En zo heb ik een beker bij om op de kast te zetten, eindresultaat senior+ was Randy, Jonathan, ik, bij de gentleman Heeft Thierry de overwinning genomen, voor Bruno en Thierry.

op naar BMC2 begin mei te genk :).

dragonfly
Site Admin

Berichtdoor dragonfly » 30 Mar 2015, 11:32

Leuk verslag en goed gereden na 3 weken afrique :)
Ostricourt in de regen is idd altijd wel leuk en tof dat jullie nu ook 3 races mogen rijden!!! Maar motor durft in de opwarmronde al eens verzuipen met zo'n weer, altijd een loterij die start

P.S.: Jonathan heeft dus nog iets te goed van je ;)

Bruno
Mini

Berichtdoor Bruno » 30 Mar 2015, 21:15

Knap gereden Dorian! Zeker na uw korte voorbereidingsperiode. En als je ziet hoe Jonathan het deed na eigenlijk nog redelijk ziekskes te zijn: Klasse!

Was inderdaad af en toe raar ivm de rondentelling (in een andere klasse ging er zelfs wat mis ivm het tonen van het 2/1 rondes bord en het daarmee gepaard gaande afvlaggen zag ik) maar dat zal wel aan het weer gelegen hebben vermoed ik...

Moet eerlijk zeggen dat ik nog getwijfeld heb om te rijden want 3 maal 15 ronden trek ik gewoon niet.
De persoon die dat voorgesteld heeft (net zoals de leeftijd waarschijnlijk) zal dan toch van goede huize zijn als hij dat allemaal op zijn eentje kan geregeld krijgen om zodoende kampioen te worden. Aangezien Dragonfly precies weet wie dat is hoop ik het op termijn ook te weten te komen.

In elk geval -> omdat het regenweer ging zijn en ik al beloftes aan de rest van het team gedaan had ben ik toch maar afgekomen. Ook niet echt voorbereid maar blijkbaar loont dat toch wel de moeite. ;-)

Ik ga de volgende deelnames per keer bekijken. Desnoods rij ik 2 van de 3 reeksen voluit en start ik de laatste reeks gewoon en zie hoe ver ik geraak. Vorig jaar (en eigenlijk ook dat er voor) had ik na elke reeks (die toch maar een paar ronden meer duurde) amper nog de kracht om mijn kart op de bok te zetten. Ook tot 2 weken erna heb ik nog last van armen en schouders. Misschien niet te begrijpen voor de "jonkies" maar als "oudere" moet je beseffen dat het op een gegeven moment genoeg is of er wat aan doen. En als ik zo hoor wat andere nog doen van conditietraining en dergelijke pas ik. Daar heb ik ten eerste de tijd niet voor en zelfs als ik er de tijd voor had denk ik niet dat ik de moeite kan opbrengen. :-(

Anderzijds vind ik het best wel een goede zet om terug zoals vanouds 3 reeksen in te richten. Ik denk dat de meesten wel vinden dat ze nu terug "meer waar voor hun geld krijgen". Maar zoals gezegd -> voor mij zou 10 minuten + 2 rondes zoals in de oude VAS dagen nog te doen zijn.

Groter verslagje volgt nog wel maar vrees dat dat nog even op zich zal moeten laten wachten.

Terug naar “Eigen kart”