verslagje van het weekend

:
met nog een beetje last van de african tick bite fever die ik had opgelopen en een blik op de deelnemerslijst geworpen te hebben, ging ik met een top 10 plek naar ostricourt. Wel was ik al blij dat er regen voorspeld werd, aangezien ik me dan wel in m'n sas voel.
Zaterdag:
Wegens gigantisch tijdsgebrek moest ik nog vanalles aan m'n kart doen terplaatse, waardoor ik zaterdag pas na de middag m'n eerste sessie kon rijden. Met een 2de plek op bijna een minuut van de eerste voelde ik me best wel goed, zeker aangezien de snelste tijd een 7 of 9 tal seconden bedroeg, en de derde tijd zat een goeie seconde achter me. het was wel opdrogende baan, en het heeft me een setje oude regenbanden gekost, maar ik voelde me wel al iets geruster. de sessie later nog even op de baan gekomen om te zien of m'n wedstrijdmotor normaal presteerde, en een geluk bij een ongeluk ging de start motor niet meer nadat ik was binnengekomen om m'n bandendruk juist te zetten. Dus startmotrtje vervangen en de kart klaargezet voor zondag.
Zondag:
vrije training:
lekker nat, voelde me goed met de set up en bandenspanning met een 2de tijd enkele tienden na Jonathan voelde ik de zelfzekerheid stijgen.
Qualif:
wegens wielen die net iets te smal stonden nog snel wat moeten aanpassen waardoor ik iets te laat de baan op kon rijden, zat ik half gefrustreerd in m'n kart, paar rondjes later begon ik dan toch de concentratie te vinden, en zag m'n tijd naar beneden duikelen. na al een redelijke ronde zie ik eerste sector verbeteren met bijna 4 tienden, 2de sector ging er nog een dik tiende af, derde sector... vast achter 2 piloten die niet heel goed weten dat er andere rijlijnen gelden in het nat waardoor ik meer dan 6 tienden ben verloren. resultaat p3 op enkele hondersten van Randy en minder dan 6 tienden van Jonathan... Had ik niet vastgezeten...
Race 1:
Starten achter Jonathan zag ik wel goedkomen, tot de lichten uitgingen en Jonathan niet wegraakte, heb hem het hele rechte stuk moeten duwen met gevolg dat de linker rij veel beter weg was, uiteindelijk P3 door de eerste bocht, (Jonathan had een uitstapje gemaakt met wat strubbelingen in de eerste bocht) Jonathan is me tijdens de race nog terug voorbijgekomen, zodat ik P4 over de lijn kwam.
Race 2:
wederom achter Jonathan op de grid, wederom wel wat vertrouwen in de start tot de lichten uitgingen, Randy niet wegkwam, waardoor Jonathan in de remmen ging om niet eerst over de lijn te komen, en m'n start weer op niet veel leek, uiteindelijk P6 door de eerste bocht. Dimitri kon ik direct in het uitkomen van de bocht terugnemen doordat ik iets beter de bocht uitkwam, en enkele ronden later kon ik ook Bruno verschalken waardoor ik op P4 reed. Stilletjes aan het gat gedicht naar P3 zag ik ineens Randy terug de baan opdraaien, kon hem nog net voorbij in de chicane aan de pitingang, maar voor het opdraaien van het rechtstuk zette hij zich er vluchtig tussen waardoor ik echt slecht wegkwam en alweer het gat kon beginnen dichtrijden op Frederik op P3 (Randy heeft niet veel tijd nodig gehad om die ook voorbij te steken). Uiteindelijk zit ik terug op de achterbumper van Frederik, en kan ik hem bijna voorbij in de traagste bocht van het circuit, maar hij had iets betere tractie waardoor hij de plaats direct terugnam, waarna ik hem in het uitkomen van de daaropvolgende chicane kon passeren, denkend dat hij aan m'n linkerkant zat liet ik de deur openstaan, en kwam hij terug binnendoor, en toen werd er afgevlagd... na 11 ronden, terwijl finale 1 er 13 telde... Maar goed, wederom P4, startpositie race 3 werd P4
Race 3:
Deze keer starten achter Randy, je gelooft het nooit, maar Randy raakte niet weg en stak zelfs zijn hand op, ik probeer hem snel langs rechts voorbij, waar ik Frederik aantrof met zijn hand omhoog tegen een slakkengangetje, weer naar links waar Randy ondertussen wel weg was geraakt, maar ondertussen had ik wel al enkele karts zien voorbij komen. Gelukkig kon ik door een wat tricky poging in de eerste bocht wat goed maken, waardoor ik P4 uit de eerste bocht wegkwam, Jonathan, Thierry en Randy zag ik in die volgorde voor me uitrijden, het duurde niet lang of het werd Jonathan, Randy, Thierry. Na een 2tal ronden en een 3 tal mislukte pogingen kon ik Thierry toch deftig voorbij en reed ik P3, het gat achter me zag ik snel vergroten, maar het gat voor me was al veel te groot + het tempo lag net iets hoger bij de eerste 2. Plots zag ik jonathan dwars uit het gras komen aan de exit van de eerste haarspeld, en ik had P2. Ik zag ook wel dat de achterstand op Randy niet echt groter werd, maar de voorsprong op Jontahan werd wel zienderoge kleiner. Het duurde dus ook niet lang eer Jonathan me voorbij kwam, heb wel even geprobeerd hem terug te pakken, maar jammer genoeg reikt m'n talent niet zo ver. Eenzaam reed ik verder in P3 terwijl ik jonathan zag verdwijnen, maar de achterstand op Randy min of meer gelijk zag blijven. Met nog een 2 tal rondjes te gaan zag ik me ineens veel dichter komen op Jonathan, euforisch begon ik m'n uiterste best te doen, m'n tempo aan te houden en niet van de baan te gaan, en in de laatste bocht zag ik Jonathan z'n hand uitsteken dat ik binnendoor mocht, dus P2 over de lijn. Jonathan was aan het rekenen geweest, en wist dat ik 2 punten voorsprong moest hebben op Frederik om P3 te kunnen halen, en aangezien hij Randy niet meer kon inhalen, liet hij me maar voor, jammer genoeg wist Jonathan niet dat die in ronde 1 al was binnengereden met een ontstekingsprobleem. Maar toch nog eens bedankt Jonathan!
En zo heb ik een beker bij om op de kast te zetten, eindresultaat senior+ was Randy, Jonathan, ik, bij de gentleman Heeft Thierry de overwinning genomen, voor Bruno en Thierry.
op naar BMC2 begin mei te genk

.